Odbudowa Warszawy 1945-1980

Odbudowa Warszawy 1945-1980 - wizualizacja B_bez_tla
Tytuł: Odbudowa Warszawy 1945-1980
Autorzy: Łukasz Szopka, Piotr Grzymislawski
Rodzaj gry: familijna, strategiczna
Liczba graczy: 3-5
Sugerowany wiek graczy: 8+
Czas gry: 45 – 60 minut (wariant rodzinny), 45-120 minut (wariant zaawansowany)
Premiera: 1 połowa 2016 roku
 

„Odbudowa Warszawy 1945-1980″ to gra planszowa dla 3-5 graczy, w której gracze wcielają się w urbanistów, architektów, inżynierów i budowniczych – członków pracowni projektowych i realizacyjnych działających w ramach Biura Odbudowy Stolicy. Stają przed nimi zadania wskrzeszenia całkowicie zniszczonej Warszawy, przywrócenie jej prestiżu i znaczenia administracyjnego, reprezentacyjnego, kulturalnego i przemysłowego.

Odbudowa_Warszawy_logotyp

 

Gra toczy się na przestrzeni trzydziestu lat, dlatego w poszczególnych etapach pojawią się w niej różne zadania urbanistyczne związane z doktrynami politycznymi, tendencjami w architekturze oraz z sytuacją ekonomiczną i rozwojową w Polsce w danym okresie. Jednak przede wszystkim gracze za każdym razem mogą odbudować miasto inaczej niż miało to miejsce w historii. Tylko od nich zależy czy zostanie zrealizowana historyczna odbudowa Warszawy i to, w którym miejscu – jeżeli w ogóle – powstanie Pałac Kultury i Nauki. Gracze mają również do swojej dyspozycji projekty nigdy niezrealizowane, zarówno te z planu sześcioletniego jak i z późniejszych koncepcji urbanistycznych. W grze pojawia się także element futurystyczny – dla graczy dostępne są projekty dwóch linii metra. Takie plany rzeczywiście istniały w powojennej Warszawie, ale ze względów ekonomicznych nie zostały nigdy zrealizowane. W grze jest to możliwe.

Celem gry jest odbudowa Warszawy ze zniszczeń wojennych i rozwój miasta. Gracze mogą pozyskiwać beton, używać materiałów budowlanych pochodzących z gruzu zburzonej Stolicy oraz z różnych funduszy społecznych, z których w tych czasach korzystano podczas odbudowy. Jednak nie tylko rekonstrukcja jest istotna, ale również odpowiednia lokalizacja obiektów na mapie Warszawy i umiejętne delegowanie członków pracowni do pracy.

 

Jednym z kilku elementów taktycznych w grze jest sprawne zarządzanie kartami projektów i pracownikami. Właściwe wykorzystanie dodatkowych zdolności może być kluczowym działaniem, które nie tylko przyniesie korzyść jednemu graczowi, ale też utrudni pracę innemu. Jednak ani przez chwile nie można zapomnieć o pozyskiwaniu nowych materiałów budowlanych z prefabrykatów i budowie bloków z Wielkiej Płyty.

Sprostasz wyzwaniu i odbudujesz Warszawę?

INSTRUKCJA: WARIANT RODZINNY

INSTRUKCJA: WARIANT ZAAWANSOWANY

Rozszerzona rzeczywistość
 

„Odbudowa Warszawy 1945-1980” jest jeszcze pod jednym względem wyjątkowa. Do gry dodamy aplikację AR (Augmented Reality), dzięki której każdy będzie mógł obejrzeć budynki występujące na kartach jako modele 3D, które “wyrosną” z kart. Aplikacja będzie dostępna na smartfonach oraz tabletach z systemem iOS oraz Android. Zostanie ona przygotowana przez Hexy, czyli zespół stworzony przez Tomasza Bara i Mateusza Stanisławskiego specjalizujący się w szeroko rozumianej produkcji związanej z grami.

 

hexy_logo

Warto podkreślić, że aplikację wykorzystaną w „Odbudowie” będzie można ściągnąć za darmo ze strony FGH. Ze względu na duży walor edukacyjny tego rozwiązania zdecydowanie chcemy, aby aplikacja była w pełni bezpłatna – każdy zainteresowany powinien móc obejrzeć wspaniałą architektury stolicy na swoim smartfonie!

 

Aplikację w Google Play można znaleźć tutaj!

 


 

Zapraszamy na oficjalny profil gry na Facebooku!

PATRONI MEDIALNI I PARTNERZY PROJEKTU

 

Kampania crowdfundingowa „Odbudowy Warszawy 1945-1980″ zakończyła się sukcesem. Zebraliśmy 161% wymaganej kwoty!.