Fabryka Gier Historycznych jest rozwinięciem projektu pod tym samym tytułem, realizowanego od 2010 roku w Instytucie Historii UMCS. Obecnie Wydawnictwo tworzą Adam Kwapiński i Michał Sieńko. Łączą wspólne pasje. Jesteśmy miłośnikami historii i fantastyki, a w szczególności gier planszowych, stąd właśnie profil naszej firmy.
Oprócz nas z firmą na stałe współpracuje kilka osób, którzy wspomagają nas swoją wiedzą i doświadczeniem, będąc nieocenioną pomocą w działaniach Fabryki.


Adam Kwapiński

Człowiek, który wiele lat temu miał marzenie wydawania gier planszowych... W wydawnictwie zajmuje się nadzorowaniem procesu wydawniczego i robotą papierkową. Najwięcej radości sprawia mu jednak praca nad kolejnymi projektami. Zdecydowanie jest zwolennikiem cięższych tytułów, nad którymi można spędzić kilka godzin na zdrowej rywalizacji. Nie lubi zbędnej losowości. Ulubione tytuły to Agricola, Through the Ages, Cywilizacja Sida Meiera, Eclipse i ostatnio Galaxy Trucker. W wolnych od planszówek chwilach tańczy taniec irlandzki lub gra w pokera.


Michał Sieńko

Doktorant na Wydziale Humanistycznym UMCS, a także jeden z naszych projektantów. Na początku lipca 2011 roku obronił pracę magisterską pt. "Funkcjonowanie gier planszowych na tle współczesnych środków masowego przekazu. Projekt gry edukacyjnej Zygmunt August." Była to pierwsza praca dyplomowa w Polsce obroniona w formie gry! Zainteresowania naukowe Michała skupione są wokół metodologii historii, gier planszowych, nowoczesnych mediów i środków masowego przekazu. Oprócz tego interesuje się fantastyką, literaturą, filmem oraz grami fabularnymi, a także fotografią.


Tomasz Bylina

Dobra dusza naszej ekipy. Człowiek, który łagodzi najbardziej krwawe tarcia w trakcie prac nad konkretnymi tytułami. Mimo że rzadko jest głównym pomysłodawcą, potrafi wpaść na rozwiązanie z pozoru nierozwiązywalnego problemu. Z zawodu informatyk, z zamiłowania muzyk poświęcający każdą wolną chwilę na komponowanie. Lubi zarówno gry imprezowe jak i tytuły bardziej wymagające. Jego ulubione to Eclipse, Jungle Speed i nieśmiertelny Brydż.


Jakub Wasilewski

Kolejny informatyk w zespole. Człowiek o nieprzeciętnym umyśle i skomplikowanym charakterze. Jeśli coś robi, to albo robi to dobrze, albo przestaje się tym zajmować. Jeden z głównym pomysłodawców w ekipie z talentem do tworzenia nietuzinkowych mechanik. Do wszelkich rozwiązań (włączając w to swoje pomysły) podchodzi bardzo krytycznie. Nie lubi niepotrzebnie rozdmuchanych gier, usuwając zbędne rzeczy z prototypów przy pomocy nożyczek. Poza grami planszowymi jako wolny strzelec projektuje też gry komputerowe. Ulubione tytuły to: Galaxy Trucker, Puzzle Strike, Chaos w Starym Świecie.


Iga W. Grygiel

Nasza główna graficzka, która poza współtworzeniem ilustracji do gier zajmuje się składem i wszelkimi sprawami graficznymi przerastającymi pozostałą część ekipy. Jest zaskakująco terminowa, przez co czasem nas szczerze nienawidzi za pracę "na wczoraj". Tworząc potrafi walczyć o swoją wizję. Z grami planszowymi związana od niedawna - lubi lżejsze, imprezowe tytuły, nie pojmując, jak można spędzić kilka godzin nad jedną grą. Kiedy nie zajmuje się tworzeniem kolejnych grafik, tańczy taniec irlandzki lub tworzy najróżniejsze przedmioty poczynając od maskotek, a kończąc na torebkach i gorsetach.